En kaffekopp!

Vilken tajming! I söndags föll dagens tema på plats - vårtecken hos mig! 15 grader och solsken, kan inte misslyckas! Jag fick en heldag i trädgården och som vanligt börjar jag våren med att spana efter vänner. Först ser allt bara brunt ut men sen, när jag tittar lite närmare så ser jag att de har återvänt, mina vänner, tulpanerna!


Våra små kattungar som vi skaffade oss i höstas har växt upp och ger sig ut på sin första riktiga upptäcksfärd på tomten. Med 15 grader och sol så kan ytterdörren stå på vid gavel om man som katt snabbt behöver söka trygghet inne i hemmet.



En koppkaffe och lite mys och kärlek i soffan mot ytterväggen, årets första. Ett vårtecken jag älskar.



Att kunna gräva i jorden och göra årets första planering. Mina galna små granar som stått i hinkar fick nu äntligen komma i jorden vid entrén. Här kommer jag plantera mer vintergrönt som får välkomna alla och på vintern tänker jag hänga ljus på dom.



Så underbart att våren är tillbaka och att få börja trädgårdar! Nästa fredag är temat för Blommig Fredag - Min största trädgårdsdröm!





Kommentarer

Eva sa…
Ja Äntligen syns vårtecknen. Och det där med en fika ute om våren, är ju något speciellt...
Ha en skön helg! Kram Eva
En sådan där trädgårdsdag hade även jag och säkert många andra denna härliga helg! Väldigt bra timing som sagt! Nu hoppas jag på fler underbara helger så att vi kan installera våren för gott!
Ha en härlig vårhelg!
Kram
Elin
Den där förra söndagen lovade gott väder här, men det blev förskjutet. Kaffet i solen ser jag fram emot. Lökväxter som tittar upp finns däremot.

Ha en skön helg!
/Anette
Lotta sa…
Fikastunden har jag ännu inte prickat in men ser verkligen fram emot den. Häftiga granar förresten!
Kramar
Hans sa…
Har ni ingen snö kvar?

Ha en toppenhelg!
Ja, fika ute är ett säkert vårtecken. Här har det blivt både trappfikor och mer ordnat fika med bord och stolar.

Allt gott
Anette
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta sa…
Det finns knappt inget mysigare än de där första vårfikapauserna man kan ta ute! och var dag upptäcker man nya uppstickare nu, det är en underbar tid vi går till mötes! Ha en härlig vårhelg. Kram Lotta
ulla laiho sa…
Söndagen ingav hopp. Idag har frosten slagit till ordentligt och jag kom att tänka på blåsippan, som uti backarna står och som nog behöver både strumpor och skor en stund till.
Ja, det var en helt fantastiskt söndag! Ett riktigt vårtecken är den där koppen utomhus, kaffet smakar himmelskt!
Kram
Katarina
Visst är det helt fantastiskt att väntan blev så kort. Min Rosmarin har övervintrat två år nu och jag skördade av den igår. I natt har det dock varit riktigt kallt i Blekinge och jag hoppas att inte något kommit till skada i naturen / Trevlig helg
Anjas Hill sa…
Får man fråga. Vad heter "galningarna" vi grinden?
Annar en trevlig idé att välkomna sig själv och besökare med städsegrönt och så flott det blir i vinter med belysning i dem.

/Anja
Ja, nu leker livet igen! Det är ÄNTLIGEN dags för riktig vår. Så känns det konstigt nog trots denna härligt korta vinter!
KRAM/Susie
Maggan sa…
Ja visst är det härligt med alla vårtecken som kommer fram allt eftersom.Det är lika roligt varje vår att sitta ute och fika är ju bara det ett vårtecken som någonting annat./Margareta
Ruben sa…
Det var ett bra vårtecken – första fikat utomhus i härlig sol1
Vilka kluriga granar! Vilken sort?

Ha det gott!
/Ruben
Anita sa…
Dina bilder är alltid så ljusa, skira och vackra. Precis som ljuset är så här i mars. Ett härligt inlägg som sprudlar av vårglädje och vårtecken.

Önskar dig en fin helg!
/Anita
En fikastund i solskenet är ett riktigt vårtecken så passa på och njut av det. Ha en solig helg. Carita
Leena sa…
Ah jaa! Att sitta i vårsolen när man känner att den verkligen värmer med en kopp i handen, det är något som man verkligen längtar efter. Och så perfekt att sitta där och titta och planera ...
Ha en skön helg!
Laila sa…
Hej Hélena!
Antar att du är i full gång i skolan också? Har du användning för en duktig slöjdlärarvikarie så känner jag en som bor i Hägerstensåsen.
Visst måste vi se till att träffas på Gotland. Som du kanske kommer ihåg ligger lantgården i Fide. Boningshusen är färdigrenoverade och jag kommer att vara där till och från och hjälpa dem att få igång en rejäl köksträdgård. Förvarna permail om du har vägarna förbi!
Kram
Visst var det underbart i söndags.
Och nu känns det att våren kommer med stormsteg. De blir fint vid din grind.
Ha det bäst. Åsa
Inger sa…
Vilken fin entré ni har, en så vacker grind.
Kram
Ninnis sa…
Härliga vårtecken....gillar verkligen din tanke om en välkomnande entre.....=)
Trevlig helg!

Kram Ninni
Maribel sa…
Härliga vårliga bilder. Visst är det underbart. Ha en skön helg!
Anni sa…
Söndagen var verkligen osannolikt sagolik med sin värme! Jag satt ute med både lunch och fika, fick färg i dekolletage och på kinder - så välbehövligt!
Första gången jag är med här, men hur ska jag kunna låta bli när vårsolen lockar fram lyckoruset? Härlig vårkänsla du bjuder på!
Oh, vad härligt med fika i solen! Hoppas hinna med det om det blir fint i helgen! Dina granar ser jättefina ut! Ha en skön helg! :) Mia
Louise sa…
Sköna vårtecken hos dig! Visst är det en underbar årstid som är på gång just nu. Ha en fin helg.

kram louise
Anonym sa…
Cups of Coffee are appreciated at my house too. The gate by the fence is so cute! Happy weekend!
Flotte stemningsbilder! Ingenting slår den første kaffekoppen ute om våren, en utrolig flott vårfølelse :-)Søt pusekatt!
Og jammen var du heldig med timingen for nå har faktisk våren kommet også hit til Valdres.
Ha en fin helg :-)
Underbart med första utefikan. Jag satt ute en stund, men utan fika:)
Rosorna är på gång och ser fina ut, jag är bara lite orolig för barfrosten på de nya skotten.
Ha en fin helg
Kram Maria
Fika i solen, är toppen vårkänsla!
Och öppen dörr, jättepopulrt för de små och en själv.
Love it!
Va fin entre' med grinden o de gröna, rolig ide'!

Trevlig vecka!

Kram Ewa :)
Ja, första utomhusfikat på våren, det finns väl inget som slår det:-)
Anonym sa…
Tur vi har haft en sådan där riktigt varm dag för nu är det minsann kyligt igen. Men det är skönt att se alla tulpaner sticka upp sina blad! :)
Kram Kristina
Sofie sa…
Fina vårtecken hos dig och en kaffe i solen är väl aldrig fel:) Ha det fint!
Varma hälsningar,
Sofie
Inger sa…
Dina bilder är fantastiska! Önskar dig en fin påskhelg!
Kram

Populära inlägg